Готуємося до запуску виробництва… (27.04.2020)

Плануйте зараз

Виробничі лінії автомобільних виробників Німеччини, Австрії та Польщі планують запустити найближчим часом. Звісно Франція, Італія та Іспанія не відстануть надовго. Коли розпочнеться OEM-виробництво, постачальники будуть змушені швидко реагувати та поставляти необхідні компоненти у великій кількості.

Але тільки компанії, підготовлені належним чином, зможуть подолати таку задачу. Ми очікуємо, що поточний час буде використано для аналізу та підготовки виробництва.

Постачальники зустрінуться з новими проблемами та задачами, які, колись, можливо, грали другорядну роль. Як постачальники можуть підготуватися до перезапуску, як вони можуть скористатися часом простою і чому компанії повинні негайно планувати та реалізувати, наприклад, тему гігієни – це декілька питань, які змушують зупинитися, подумати та планувати сьогодні. Деякі питання повинні бути реалізовані зараз, щоб під час запуску ви не витрачали час на обмірковування та пошук нових рішень.

Прогнози та попередні плани повернення

Не пізніше кінця квітня, виробники автомобілів хочуть знову почати виробництво – якнайменше, це прогнози та попередні плани. Постачальники у останні тижні також сильно обмежували виробництво або взагалі припинили його. Але цей час простою слід використовувати для робіт, які раніше очікували “слушного моменту”. BMW, наприклад, використовує цей час для ремонту заводу. У Мюнхені та Дінгольфінгу виробничі лінії переобладнані та будуть підготовлені для виробництва електромобілів i4 та iNext.

Великі, середні та малі постачальники повинні також скористатися
“вимушеними вихідними”, попіклуватися про ремонт, переобладнання ліній, технічне переоснащення, технічне обслуговування або розвиток ІТ, або систем зв’язку. Цей час можна використати для підготовки персоналу, проведення тренінгів, доведення стану безпеки до оптимального рівня, обмірковування використання інструментів якості та впровадження механізмів, які приносять вигоду та економію.

Деякі данні вказують на можливе швидке підвищення продуктивності виробництва, оскільки очікується значне зростання попиту на автомобілі. З міркувань безпеки та гігієни люди будуть продовжувати інтенсивно використовувати свої автомобілі у майбутньому.

Сценарії, у яких компанії будуть змушені виробляти у тризмінному режимі протягом п’яти днів, цілком можливі. Таке завантаження часто потребує додаткових рішень, додаткового персоналу та правильної організації праці.

Аналіз та планування у виробництві

Варто витратити час на такі аналізи, плани та приготування. Що перешкоджає підвищенню ефективності виробництва, так це переривання безперервного серійного виробництва невеликими серіями або виробництво дослідних зразків продукції. Постачальники повинні вже домовлятися з своїми замовниками, які виробляють автомобілі щодо їх нагальних потреб та спробувати обмежити виробництво зразків деталей і зосередитися на масовому виробництві. Наприклад, у випадку, раптового збільшення потужності, ви можете розглянути можливість використання ліній, які не використовуються, які стояли в очікуванні демонтажу на багатьох підприємствах з економічних причин. Тепер вони можуть бути дуже корисними та затребуваними.

Гігієна праці

У поточний час усі виробничі підприємства зустрінуться з новою, дуже серйозною проблемою, яка називається – гігієна. За існуючих систем та організації роботи компанії часто не можуть виконати вимоги, які будуть для них встановлені. Ніхто не плекає ілюзій, щодо того, що усюди буде необхідно аналізувати організацію робочих місць і саму роботу з точки зору здоров’я та гігієни. Державні інституції та законодавці вже працюють над створенням нових принципів організації праці з урахування накопиченого за останній час досвіду, нав’язуючи компаніям створення таких робочих місць та умов праці, які будуть попереджати пандемію або, щонайменше адекватно захищати виробництво та зайнятих у ньому людей.

Пристосування робочих місць

Як забезпечити, щоб тисячі робітників мили руки кожну годину? Як організувати робочі місця на відстані 2 метрів? Що робити, якщо цю вимогу (відстань у 2 метри) неможливо реалізувати? Як зробити дезінфекцію виробничих цехів? Яких гігієнічних умов необхідно дотримуватися, щоб у випадку нової хвилі того або іншого вірусу вам не доводилося зачиняти ваші заводи тижнями? Як сформувати обізнаність людей у ваших компаніях? Як доказати у випадку перевірки, що роботодавець потурбувався щодо належного навчання працівників гігієні, попередженню розповсюдження захворювань, турботі про здоров’я та безпеку. Ми радимо компаніям раціонально використати час для такого роду роздумів та пропонуємо підтримувати свою практику відповідними зовнішніми “ноу-хау”, тому що, зрештою втрата або зупинка виробництва набагато дорожча, ніж попереджувальні та профілактичні заходи.

Вузьке місце – постачання

Враховуючи необхідність підвищення ефективності, цілком можливо, що виникнуть вузькі місця у постачанні сировини та запасних частин. Зв’язок та спільна організація роботи та постачання, узгоджені між виробниками автомобілів та постачальників, будуть дуже важливими елементами безперебійного постачання. Виробники повинні адаптувати свої виробничі програми до можливостей постачальників та вирішити сьогодні, як усунути можливі вузькі місця.

Часто дуже складно підготувати та реалізувати співпрацю з великою кількістю постачальників компонентів у короткий термін. Тому, сьогодні необхідно проаналізувати ланцюги постачання та запровадити механізми, які дозволять максимально підвищити ефективність існуючого ланцюга постачання або адаптувати відповідні інструменти логістики для швидкого реагування, наприклад, використання повітряного та залізничного транспорту замість морського.

Це лише деякі з проблем, з якими сьогодні зустрічаються компанії – як великі, так і малі. Кожне з перерахованих питань вплине більшою або меншою мірою. Для деяких це буде значити запуск зовсім нових напрямків діяльності, для інших – модернізацію існуючих ресурсів та їх адаптацію до поточних умов. Однак, безумовно, важливі час і ефективні дії, які дозволять вам швидко, але, перш за все, безпечно повернутися до виробництва.

Далі буде…

Донат Томанек

Facebook